Friday, 27 September 2013

A Story of My Very Bestfriend

Bismillah..

This is a true story. About.. someone that I care so much about.. my bestfriend. Sobs sobs. Nangis la pulak.. Nurul Aqmar.

Dia roomate aku dari tahun pertama sampailah aku habis belajar. Berkepit 24 jam. Selalu pun dia jaga aku. Masa exam dulu kekadang die yang check aku punya pen, pensil pemadam sume cukup ke tak. Aku selalu amik pen dia -__- Halal ye ama.. huhu


Ni gambar kitorg masa study dulu. Bujang bujang lagi.

Aku start Herbalife masa tahun 2007. That time, nobody really believes in me. No customers. No team. No downline.. Sorang pun takde. Im nobody back then..

Pertama kali aku tampal poster and flyer kat keliling Kolej Anggerik and Kolej Mawar kat UiTM. No experience of business. Masa tu aku ade Aqmar je. Dia ikut aku. Tolong tampal poster. Tak merungut, ikut je sampai habis. Dia tak dapat gaji pun. huhu. Aku pun tak tahu nak bagi apa kat dia masa tu, aku pun belum ada income. Boleh bagi kasih sayang je la.. haha.. 

Lebih teruk, aku punya first customer, datang dari referal dia jugak. And dia ikut aku all the way to bangi, untuk first appointment aku. My totally first appointment! Kami naik komuter dari Shah Alam ke Bangi masa tu. (My real first customer yang bukan dari sokongan dia aku dapat setahun kemudian.. -___-") 


Then aku kahwin, we separated to our own direction.. Aku ke Jordan. Dia sambung belajar kat UiTM lagi. And still she is my bestfriend yang menerima aku seadanya, even when I am at the lowest point of my life.. (apart from my family of course..)

Lepas balik dari Jordan, when I am about to start back my business base, dialah orang pertama yang aku ajak balik ke HOM. -__-' (punyalah takde guest lain.. ) Alhamdulillah, she never rejected me and keep coming walaupun masa tu dia belum terbuka hati nak serius dengan herbalife.

And sekali pun dia tak pernah complain benda-benda macam 

"Oh bila pasal herbalife je nak contact aku?" 

"Asyik sibuk kejar duit, sampai lupa kawan?"

Sekali pun aku tak pernah dengar benda-benda macam ni keluar dari mulut dia, padahal she is my bestfriend. Alhamdulillah, Allah bagi dia sebagai kawan aku.. Turun naik macamana pun dia terima aku. Alhamdulillah...

Setiap kali aku down dalam business pun aku sms dia.. -__- walaupun kadang-kadang aku rasa its too heavy and dia tak faham pun apa yang aku cerita. Kesian dia. sorry ama. huhu

And there's a time bila aku sangat sibuk qualifying for my GET and Mill.. tak sempat langsung jumpa dia. Kitorng tak jumpa berbulan-bulan. SMS pun tak. Call pun tak. Sibuk gila. Sibuk sangat sangat! Dia tak pernah sindir or complain aku sombong ke, dah lupa dia ke ape.. 

Then bila aku dah start qualifying Mill team, aku decide untuk ajak die ke Spectacular 2013. Aku fikir, mungkin kalau dia datang, she understand more about what I'm doing. Supaya lepas ni, kalau aku call dia nangis-nangis, maybe she'll understand more apa yang aku merapu-rapu.. Takdelah dia blur sangat kan? Just maybe.

Tak complain walaupun aku tak dapat nak berkepit dengan dia 

Alhamdulillah, dia setuju untuk ke Spectacular. Again.. to support me. :')

One of my dream is to be recognize and kawan aku datang untuk tengok hari bersejarah tu. Ala-ala konvo gitu kan.. Yang paling aku rasa terharu.. bila aku ajak die ke STS Putrajaya, untuk tengok aku recognition sebagai New Millionaire Team Member. And dia tetap datang, bagi aku sokongan dan kali ini bersedia untuk menerima Herbalife sebagai part-time career.. Alhamdulillah, satu lagi dream come true. 

Ama datang untuk aku punya Recognition Millionaire Team

Aku tak pernah rasa nak suruh die buat bisnes herbalife pun. Masa recognition pun aku minta dia datang hanya sebagai bestfriend aku, yang dah pernah tengok macamana aku start herbalife when I have nothing back then. Just want her to be proud of me, as her friend..

Lepas STS tu, dia decide untuk menjadi Senior Consultant and start consume Herbalife secara serious. 

Selepas tukar sarapan dengan Breakfast Herbalife dan guna Herbalife Skincare dia rasa banyak sangat improvement!

Sekarang buat Herbalife secara sangat sangat sangat SANGAT part-time, aku rasa seminggu dia keja 4 jam je kot.. haha.. Partime yang teramat sangat.. sehari sejam pun tak sampai.. dia dapat extra income RM300 - RM500 sebulan.. Alhamdulillah.
(**Hasil Pendapatan ini tidak tipikal, hasil individu mungkin berbeza-beza)

Walaupun ambil masa 5 tahun untuk dia decide. Its worth it. Now aku dengan Musab sendiri coaching dia untuk ke next level in Herbalife, step by step towards achieving her goals. InshaAllah.
Thank you ama, for being a friend. Thank you for believing, when I have no one. There's no way I can pay all your kindness towards me. I only can promise you that I am going to be committed to help you to achieve your dreams now. I love you. :') ---- menangis ni sambil taip ni..

In Herbalife, ada naik ada turunnya. Dalam kehidupan pun sama. Jika kawan baik anda masih belum percaya dengan career anda bersama Herbalife, bersabar. Jangan marah. Jangan paksa. Give them time. 

I waited 5 years for Ama to be with me in this Herbalife journey. Alhamdulillah. Now she's with me. Tak kisahla level apa pun, we can work ourselves up the level step by step. Semoga Allah tetap memelihara hubungan baik kami sehingga ke akhir hayat.. Ameen..



Jika anda mempunyai kawan yang dah start Herbalife pula, janganlah buat dia rasa makin down. Bagilah dia support walaupun anda rasa Herbalife bukan untuk anda. Doakan yang terbaik untuk mereka. Maybe they just need you to be a friend :)

3 comments:

gee Hafiz said...

Btl2 terharu bc story ni..akak x penah tgk ama masam..senyum je (wlupun ada masalah :-) )
#hampir2 x perasan tu gmbr ain :-) #

Farhana said...

wuuuu... terharu baca cter pasal ama.. ingat ama ni kawan kelas ain je. rupenya BFF ain.. tapi mmg improve byk la kulit muka ama tu.. :) :) :) tahniah ama!!

-farhanafauzi-

Farhana said...

wuuuu terharu baca post pasal ama. ingat ama ni kawan kelas ain je. rupanya bff ain.

tapi kulit ama mmg improve sgt dr sebelum ni. bangga dgn ama! tahniah ama :) :) :)