Sunday, 1 December 2030

Kisah Kami dengan Herbalife

Bismillah..

Coach Ain


Saya start consume Herbalife tahun 2006. Ketika itu saya mempunyai masalah lemak yang tinggi dalam badan dan ia menyebabkan saya cepat letih, badan out of shape dan mempunyai kulit yang kurang cantik.


Sebelum Herbalife saya selalu tidak bersarapan kerana semasa itu saya selalu menyangka dengan skip meal, saya boleh cepat kurus. Rupanya saya salah. Lemak dalam badan semakin meningkat, cepat penat, bila lunch pula makan banyak!! 


Pada mulanya saya menjadikan Herbalife sebagai sarapan sahaja dan hasilnya baju dan seluar saya semakin longgar. Yang paling saya excited masa tu, kulit saya semakin cantik.



Lepas ganti breakfast biasa kepada herbalife breakfast :)


Kini saya merupakan ibu kepada 3 orang anak, dah telah 3 kali menurunkan berat badan selepas bersalin dengan Herbalife. Total penurunan selepas bersalin ketiga-tiga kali ialah 32kg! Alhamdulillah.


Selepas Bersalin Anak Kedua

Selepas Bersalin Anak Ketiga

 Coach Musab


Coach Musab memulakan program tahun 2008. Dia memulakan program turun berat dan meletakkan target untuk kurus sebelum hari perkahwinan kami.

Di hari Pertunangan

Disebabkan sewaktu itu Coach Musab masih belajar di Jordan, jadi proses coaching terpaksa dilakukan pada jarak jauh. Alhamdulillah, selepas 4 bulan dia telah berjaya menurunkan 24kg!

Hari Perkahwinan


Selepas kahwin program turun berat masih diteruskan sehingga kini dia telah berjaya turun 30kg!


Selalunya suami suami yang baru kahwin mempunyai sindrom naik perut selepas kahwin. Coach Musab juga tak lari dari masalah ini, tetapi Alhamdulillah masalah buncit ni tak berkekalan.

Alhamdulillah, walaupun dah kahwin, beranak tiga, kami tetap inginkan badan yang aktif, fit dan sihat. Herbalife membantu kami untuk mencapai semua itu tanpa perlu memikirkan makanan yang perlu disediakan tiga kali sehari, tanpa perlu bersenam dengan extreme atau risau setiap hari nak makan apa.

Herbalife juga membantu kami mengekalkan berat badan ideal dan stay in shape dikala musim kenduri dan perayaan. Nak makan time kenduri tak takut. Enjoy!

Pendek kata, we still enjoy food but we keep our ideal shape. 

Tetapi ilmu untuk bermula program turun berat badan sangatlah penting. Terlalu banyak salah faham tentang diet yang membuatkan ramai orang tidak mendapat hasil yang mereka mahukan.

Jika anda ingin turun berat badan, carilah coach yang boleh membimbing dan menyokong niat anda.

Hubungi kami untuk coaching hari ini!

Boleh hubungi kami dengan whatsapp 0138898959 untuk kurus!

No comments: